خانه > معرفی سایت, وب 2, آموزش > با سیستم های عامل تحت وب آشنا شوید

با سیستم های عامل تحت وب آشنا شوید

آیا تا بحال در مورد سیستم های عامل اینترنتی فکر کرده اید؟! مجموعه ای از نرم افزارهایی که که به صورت آنلاین تنها با استفاده از یک مرورگر و خط اینترنت به صورت رابط تک کاربری قابلیت استفاده را دارند. در هر جای دنیا که باشید تنها از طریق همین دو گزینه ساده می توانید به دسکتاپ آنلاین خود متصل شوید. ایده ای که از مدت ها قبل ذهن ها را به خود مشغول کرده بود و حالا رنگ واقعیت را به خود گرفته است. جان پولزر، به سلیقه خود چند مورد از معروف ترین ها را انتخاب کرده تا به تشریح آن ها بپردازد. در ادامه، اشاره ای به این مقاله از زبان او خواهم داشت.

EyeOS

EyeOS

توسعه دهندگان EyeOS در ابتدا آن را جهت مدارس و شرکت ها برای ارتباط کارکنان و دانش آموزان در یک محیط کاری مشترک با یک سری از برنامه های کاربردی مورد نیاز ایجاد کرده بودند. این سیستم عامل از FCKeditor به عنوان ویرایشگر اصلی متن خود استفاده می نماید. همچنین از طریق آن قادر خواهید بود تا با کاربران دیگر گفتگو کنید که این یک ویژگی ایده آل برای سیستم های عامل تحت وب است.

ghost

G.ho.st

اگر دوست دارید سیستم عامل دیگری را تجربه کنید، G.ho.st را به شما پیشنهاد می کنم. احتمالا استفاده از این با دارا بودن برنامه های کاربردی جذاب برای شما آسان تر خواهد بود. پس از ورود به صفحه اصلی، با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ، صفحه جدیدی را مشاهده خواهید کرد که از طریق آن می توانید ثبت نام کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید. همانند EyeOS این سیستم عامل نیز از زبان های مختلفی پشتیبانی می نماید. میز کار مجازی G.ho.st برنامه های مختلفی نظیر ویرایشگر متن، مدیریت فایل، پخش کننده MP3، مدیریت ایمیل و سایر برنامه های رایجی که اغلب روی میزکار واقعی خود آن را دارید، در اختیارتان می گذارد. همچنین G.ho.st به شما این اجازه را می دهد که تا مرز 5 گیگابایت از اطلاعات خود را آپلود نمایید ضمن اینکه این حجم با دعوت هر یک دوست به میزان 1 گیگابایت افزایش می یابد. این موارد سوای 3 گیگابایت فضای ایمیلی است که به شما اختصاص داده می شود!

FanBox Desktop

بدون شک FanBox یکی از جذاب ترین سیستم های عامل تحت وب است که تا کنون ایجاد شده است! (البته فعلا برای غیر ایرانی ها است!) پس از ثبت نام و ورورد به محیط کاربری خود می توانید برنامه های پیام رسان، ویرایشگر متن، مدیریت فایل و دکمه Start را مشاهده کنید. اما این وسط قابلیتی وجود دارد که FanBox را با دیگر رقیبان متمایز می سازد و آن چیزی نیست جز شبکه اجتماعی ای که به طور خودکار به این سیستم عامل متصل می شود.

fanbox

Cloudo

cloudo

این پروژه هنوز به مرحله عرضه عمومی نرسیده و در حال حاظر مراحل تست خود را سپری می کند. مطمئنا اگر این سیستم عامل برای استفاده آماده شود از محیط دلچسپ و رنگبندی جذاب آن لذت خواهید برد. یکی از قابلیت هایی که برای Cloudo در نظر گرفته شده، استفاده و سازگاری با نسخه های مختلف موبایل به ویژه آیفون می باشد. برای آشنایی بیشتر با Cloudo می توانید تور آن را تماشا کنید!

منبع:وبلاگینا

دسته‌ها:معرفی سایت, وب 2, آموزش برچسب‌ها:
  1. دسامبر 22, 2009 در 6:22 ب.ظ.

    ممنون، من از چندتاشون استفاده کردم تاحالا، مثل fanbox و eyeos. ولی بقیه رو ندیده بودم!

  2. دسامبر 24, 2009 در 10:15 ب.ظ.

    نمی دونم چرا منوهای بلاگت نمیاد! من با چندتا مرورگر هم امتحان کردم ولی باز هیچی…

  3. دسامبر 26, 2009 در 4:11 ب.ظ.

    مگه میشه پوسته دلخواهتو بزاری تو wordpress.com

  4. هوشمند
    دسامبر 26, 2009 در 7:32 ب.ظ.

    چرا که نه !
    خیلی راحت میتونی پوسته دلخواهتو درست کنی ولی باید کاملا با وردپرس آشنایی داشته باشی .
    با یه سرچ تو اینترنت میتونی منابع خیلی زیادی رو بدست بیاری .
    یه کتاب خوب فارسی هم دربارش هم هست .اگه خواستی برات بزارم.

  5. دسامبر 27, 2009 در 12:38 ب.ظ.

    لطف میکنی اگه بزاری!
    ولی من منظورم این نبود. منظورم این بود که برای پوسته دلخواه حتما باید سرویس ش رو خریداری کنی

  6. دسامبر 27, 2009 در 8:11 ب.ظ.

    تو این هفته برات میزارم.

  7. دسامبر 27, 2009 در 9:12 ب.ظ.

    ممنون

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه